Drie nevenactiviteiten van succesvolle bloggers

Grote bloggers verdienen niet enkel geld door gesponsorde posts (#spon weet je wel) of uit advertenties maar gebruiken hun succes ook om nevenactiviteiten te creëren. Wij bekeken drie grote categorieën waartoe bloggers zich richten wanneer ze beslissen om hun horizon te verruimen.

1. Een boek

Één van de populairste nevenactiviteiten van bloggers is ongetwijfeld het schrijven van een boek. Dit lijkt meer en meer een logische stap te zijn eenmaal je een succesvolle blogger bent. Een biografie, een roman, een boek vol tips&tricks. Noem het maar op, het is hip en trending.

Indien we kijken op eigen bodem dan denken we meteen aan Sofie Valkiers’ Little Black Book. De oprichtster van modeblog Fashionata vertelt in het boek, uitgegeven in 2014, over de modewereld, geeft kledingadvies en laat je kennis maken met haar favoriete adresjes.

Kijken we bij onze noorderburen dan zien we dat modeblogger en online ondernemer Anna Nooshin auteur is van twee boeken, On Top en On Life. In het eerste boek, uitgebracht in 2015, vertelt ze over haar eigen verhaal (inclusief struggles) tot de top. Een jaar later komt On Life uit, waarin lezers een meer persoonlijke kijk krijgen in haar leven. Aan de hand van interviews met mensen die haar inspireren moedigt ze lezers aan om hun eigen dromen waar te maken.

Éen van de meest recentste boeken uitgebracht door een blogger is dat van de Amerikaanse Aimee Song, Capture Your Style. Indien je altijd gedroomd hebt van de perfecte Instagram-feed dan is dit het boek dat je nodig hebt. Song deelt technische en inhoudelijke essentials om zoveel mogelijk likes en aandacht te krijgen met je account.

2. Een kledinglijn

Julie Sariñana van modeblog Sincerely Jules creëerde in 2012 Shop Sincerely Jules, haar eigen kledinglijn. Via de shop kan ze haar eigen stijl (letterlijk) overbrengen aan haar publiek.

Chiara Ferragni, de Italiaanse schone achter de modeblog The Blond Salad, lanceerde in 2013 haar eigen schoenencollectie: de Chiara Ferragni Collection. Later werd deze uitgebreid met andere producten zoals rugzakken en gsm-covers. Je herkent Ferragni’s producten aan hun speelse karakter. Een voorbeeld hiervan is een paar ogen met lange wimpers. Het merk wordt wereldwijd verkocht in meer dan 300 winkels.

Nederlandse blogger en Youtuber Manon Tilstra lanceerde eveneens een eigen schoenenlijn in samenwerking met Tango Shoes: de Manon x Tango-collectie. Een mix van vrouwelijk en stoer.

3. Beautyproducten

Blogger en YouTuber Michelle Phan lanceerde in 2013 haar eigen make-uplijn EM Cosmetics samen met L’Oréal. Het was toen ook de eerste keer dat een cosmeticabedrijf een samenwerking aanging met een internetster voor beautyproducten.

Blogger Negin Mirsalehi’s haarverzorgingsproduct Gisou Honey Infused Hair Oil is een mix van de honing van de bijtjes uit de tuin van haar vader en een recept dat ze van haar mama geleerd heeft waarin de honing het belangrijkste ingrediënt is. Perfect voor een bos gezonde haren, net als die van Negin zelf.

Nederlands eerste beautyblogger, Mascha Feoktistova, ontworp samen met Eylure de Beautygloss & Eylure wimperreeks bestaande uit drie varianten. De collectie is exclusief te koop bij Etos.

 

©Cover foto Anine Bing: Pinterest

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s